torsdag 24 oktober 2013

Vänteuggla och kunglig hemkomst.

Det var ett tag sedan nu. Men jag har virkat en liten vänteuggla till någon nära mig som väntar och längtar. Och eftersom att alla mina tidigare vänteugglor har gjort sitt jobb och numer istället arbetar som bebisuppmuntrarugglor, så borde ju denna vara extra effektiv just nu. Tiden borde fullkomligt flyga iväg. Enligt mina uträkningar.

Vänteugglan är virkad efter mitt ugglemönster. Tildagarn och virknål nr 3,5.

Och Kungen är nu hemma efter hans ryggoperation. Vi fick faktiskt komma hem redan dagen efter operationen. Det är nog typ världsrekord för att vara Kungen. Duktig kille. Duktig sjukvård.

Klockomställning till vintertid i helgen. Ute blåser det halv storm och det spöregnar. Och det är nästan typ november ju. Visst borde man få börja med glögg och pepparkakor nu? Känns ju liksom hög tid för det, speciellt eftersom jag började med julmusiken förra veckan. Jag är redo.

BRING ON THE BJÄLLERKLANG!!!

10 kommentarer:

Unknown sa...

lovely :)

Photo by Maria sa...

Så söt liten uggla =)

Härligt att Kungen har fått komma hem igen =)

Kram Mia

Maria-Snickaregården sa...

Vilken söt uggla :)

Skönt att ni är hemma så snabbt efter operation.

Kram Maria

Anonym sa...

Mysig liten gåva att få :) och gott för er att vara hemma igen så snart.

Jag tycker helt klart att det är mer än dags att börja
julmysa. Här hos oss äts både pepparkakor och julmust ;)

Kram Emmelie

Petra / Popetotrora sa...

Åh... jag sitter här och håller nästan på att gå under av trötthet och så påminner du om att man ju får en timme extra på lördag. Lovely! Bästa nyheten på länge. :)

Mervis smycken/Sländan sa...

Söt liten uggla. Vilken fin tanke med en vänte- uggla!
Glögg och pepparkakor? Hmm, tänkte inte på det förut, men nu när du säger det! Varför inte? Fast jag väntar nog till imorgon, idag har vi sol och riktigt varmt, men regnet skulle komma imorgon, så då passar det alldeles utmärkt!!

Anonym sa...

Välkomna hem!!!!

/Maria

Fröken Fräken sa...

Alltså jag är högst upprörd för att inte alla affärer har tagit fram sitt utbud av pappstjärnor för let me tell you, jag är redo att handla!

Himlarns bra att det blev hemfärd så snabbt, för krya på sig vill man för det mesta göra hemma.

CreandoPhoto sa...

Ja, klockomställning är det. Och det kom jag på ikväll. Klockan 20. När det var en timma kvar tills jag skulle åka på nattjobb. Så inatt, när klockan är tre, då börjar jag om från klockan två. Ska bli fantastiskt underbart....verkligen.... :)

leaS sa...

Härligt att allt gick bra för Kungen. Absolut dax att börja med glögg & pepparkakor nu........och vi virkföljare väntar med spänning på hur årets blossaglöggsflaska ska virkpimpas i år.