söndag 25 augusti 2013

Virkad bulldog-mössa.

Våra grannars lille nytillskott fick ju en virkad present till. Våra grannar har en bulldog. Så jag ville virka en liten bulldog-mössa. Jag sökte på Pinterest för inspiration och hittade denna fina bulldogmössan. Jag använde bilden som inspiration och hittepå-virkade till mössan nedan. Själva mössgrunden är efter min ugglemössa. Virknål nr 3,5 och mor Aase-akrylgarn. Det garnet är lite tjockare än vad jag brukar använda mig av så mössan blev lite större än vad den brukar bli. Men nån gång kommer den ju passa på lillsöts huvud. 
Och ja, vovven kanske ser aningens förbannad ut. Men vet ni vad? Han ler på insidan.

16 kommentarer:

millancolin sa...

Åh vilken härlig mössa, verkligen! Dom måste ha blivit jätteglada för den, och extra roligt att dom har en bulldog själva!
Ha en skön söndageftermiddag! :) Millan

marremorr sa...

En sån fantastisk mössa! Självklart måste en ny familjemedlem med bulldog ha en bulldogsmössa! Superfin!=0)

Heidi sa...

Haha...så underbar =) Och din blev finare tycker jag! De måste blivit väldigt glada över presenten.

Monstermønster sa...

Den er fantastisk! Og så personlig gave!

Annika GW sa...

Så likt en bulldog. Du har verkligen lyckats med den virkningen! / Annika

Emilia sa...

Härlig!

Slow-Eva sa...

Haha, den hunden blir jag riktigt glad av!

Cias Små Ting sa...

Haha den är ju underbar!!

Ananas sa...

Åh! Hamnar helt klart på att-göra-listan :)

Malin på pastill.nu sa...

Helt underbar! jag älskar den!

Systeryster och jag .... sa...

cool mössa

Rumpetuss sa...

Jättefin och mysig!!

Anonym sa...

Shit va cool :) sitter å försöker mig på en likadan :) men hur har du fått till den där mustaschen / munnen så fint ? Väldigt intonerande. :) Med vänlig hälsning, lina

Sparky sa...

Your work is divine, such a pretty blog you have, thank you for sharing your talent

Barsine sa...

Vilken fantastisk mössa! Jag borde lära mig virka helt enkelt jag som varit trogen stickorna så länge...

Anonym sa...

Hej,
har hittat till din sida måste säga att du gör superfina saker, du verkar otroligt duktig på detta med virkning, själv är jag nybörjare.
har en fråga till dig, har du nåt mönster på Pippi Långstrump, Nalle Phu, Tiger ? vill så gärna göra till mitt barnbarn på snart 2 år.

med vänlig hälsning
Carina Öberg Anckarschiöld