onsdag 10 juli 2013

Virkad husvagn. Kudde-style.

 Våra kompisar har köpt sig en husvagn. De skickade bilder på sin goding som de ska spendera somrarna i framöver. Och jag bestämde mig för att försöka virka en husvagnskudde som de kan ha i sin husvagn. Som nån slags inflyttningspresent.

Husvagnen är virkad i Tilda-garn. Virknål nummer 3,5. Mönstret hittade jag på vartefter för att få den som jag ville ha den. Jag sydde även en husvagnsformad innerkudde och fyllde med stoppning.

Och så här blev den alltså. En husvagnskudde som är en kopia av deras sköna husvagn. En hederlig Cabby från -86.
 Jag hade inte riktig koll på baksidan av vagnen. Så när sambon hade ett ärende till vännerna gav jag honom ett spionuppdrag. Att smygfota husvagnen från alla sidorna. Jag ville ju att alla fönster och lyktor skulle hamna på rätt ställe.
Vad de där svarta fyrkanterna på framsidan är vet jag faktiskt inte. Några slags ventilationsgaller kanske? Fråga inte mig. Jag har ju inte designat husvagnen. Jag har bara virkat den.

28 kommentarer:

marremorr sa...

Åh! Så underbar!! Vad du är fiffig!=0)

Unknown sa...

Vilken skaparglädje! Jag gör bara en massa mobilfodral men du får ju till det av det mesta du ser. Hur tjusigt som helst! \(◦'⌣'◦)/

Annika GW sa...

Bara tanken att komma på att virka en husvagn är helt underbar! Bästa presenten för en hudvagnsägare! / Annika

pysselbacken.blogspot.se sa...

Verkligen en fin present!!!

Emilia sa...

Härlig!

Rumpetuss sa...

Ahmendå, såååå fin kudde, önskar jag hade husvagn :0) gillar bordet skarpt, jättefint!

Lena sa...

Men guuud vilken ursöt husvagn!! Dina vänner är lyckligt lottade, både snygg husvagn med dito kudde och så snälla vänner.

Emelie sa...

Härlig kudde! /Emelie (som ligger i soffan i vår husvagn just nu, dock utan specialdesignad kudde)

leaS sa...

Du är så fantastiskt duktig och påhittig. Imponerad!

Ida sa...

Fyndig inflyttningpresent. Kan inte låta bli att tänka på grytlappen jag kämpade med i syslöjden Det var inte bättre förr. Mycket roligare virkning nu.

Grodmamman sa...

Fint köksbordet blev!
Beundrar er som kan virka sådana där fina saker utan mönster!:)
Kram

Catarina sa...

Vilken underbart rolig present!!! Den blev kanonfin !!

Angeline sa...

wauw this must be the most beautiful present they will ever get for their caravan

Systeryster och jag .... sa...

underbar husvagn ....

har något liknande recpet på sommardrink och det går åt : ) riktigt gott

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

snygg!!!!

Anonym sa...

Hej! Jag snubblade in på din blogg tidigare ikväll när jag letade begripliga beskrivningar på spindelsjalar, och har suttit klistrad sen dess (klockan var visst 03.08 såg jag nu...).

Vilken härligt, underbart inspirerande blogg du har. Jag har nu flera kommande saker på min virk-lista tack vare dig :) och än har jag bara hunnit läsa tillbaka till juli -11. Du verkar vara en riktigt riktigt fin människa med ett stort hjärta och underbar humor. Jag hoppas att du och din familj får en fortsatt fin sommar - jag kommer absolut att följa er här i fortsättningen :) Kramar från Emmelie

Strikketine sa...

Oj, så utrolig fin! kjempemorsomt og veldig kreativt!

Den her bloggen kommer jeg tilbake til!

God lørdag!

Anonym sa...

Dom svarta fyrkanterna är mycket riktigt ventilationsgaller för kylen. Snyggt som vanligt när du virkar. Själv virkar jag en röd dödskallesjal, lite lätt beroendeframkallande. Har gjort några redan...

Madde sa...

Åh vad fin!!!! Jag som vill ha min Hobby- men tyvärr kan man ju inte virka

shortylegsbeauty sa...

Helt underbar idé :)
Du har helt klart en av de härligaste bloggarna jag har haft nöjet att ramla in på :)
Jag är en ny följare också via GFC :)
Kram
xx

Unknown sa...

Du virkar så fina grejer!
Jag är väldigt ny på det med virkning, just börjat... Undrar om du kan svara på mina frågor jag har på bloggen? Vill gärna veta!=)

///Sofie

Pauline sa...

This is so funny!

Fröken Fräken sa...

Du, sådana där skulle du kunna sälja på campingar! De skulle gå åt som smör i solsken!

Malin på pastill.nu sa...

Men hjälp så söt!! Helt underbar <3

E.Winberg sa...

Vilket arbete! Väldans snygg :)

dane sa...

j' adore c' est superbement bien fait je voulais m' abonner a ta news mais je ne trouve pas c' est dommage j' aimerais suivre ce que tu réalises je vais te mettre dans mes blogs a visiter si tu veux faire de même pour moi ce sera génial biz

LottaB sa...

Du är fullständigt underbar. Jag gillar dig så mycket trots att jag aldrig träffat dig. Ett hjärta som rymmer allt och alla och en talang som är större än de flesta kan uppvisa. Och din dotters kommentarer ska vi inte tala om; riktiga 100-poängare

Anonym sa...

Hej. Skulle du kunna tänka dig göra en på beställning? Är det fasta maskor eller är det stolpar?