torsdag 13 juni 2013

Virkad hårfön.

 Idag tar min fina systerdotter studenten. Och hon har då avslutat sin frisörutbildning med bravur. Såklart att hon ska få en virkad fön.
 Jag googlade runt för att få lite inspiration innan jag började virka. Och sprang på en bild på en himla fin virkad hårfön. Jag tittade på bilden och virkade på känn. Men det fanns även ett mönster på engelska att köpa och det hittar du här.
Och idag har det ju även varit kunglig skolavslutning. Kungen slutade idag trean. Pappan följde med Kungen till skolan och tittade på när de goa barnen på Kungens skola sjöng avslutningsånger.
Jag gråter alltid på skolavslutningar. För det är ju så fint. Men eftersom jag inte var med i år så slapp jag ju gråta. Men så kom Kungen hem med en present. En liten nallebjörn som han hade fått av en av hans lärarassistenter som skulle sluta nu. En ung, rar tjej som har hjälpt Kungen i skolan om dagarna.
Och när jag läste på nallen, ja, då var det kört. Då grät jag en skvätt ändå.

Nu sitter jag här och hurrar och äter studenttårta. Och försöker att låta bli att räkna på hur många år sedan det var som jag tog studenten. Annars skulle jag nog börja gråta igen.

24 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken cool hårfön ;)

Anonym sa...

Vilken fin och perfekt present.
Du gör så fina saker.
Tack för en fin blogg.
Kramar/Brittinger

Catarina sa...

Förstår att du blev rörd när du såg nallen. Jag tror att din systerdotter blir rörd över den jätte fina hårfönen!!!

Anette sa...

Och jag fick en tår i ögat, av att bara läsa ditt inlägg

Maria Lindgren sa...

Dessa tårar. Jag fick tårar i ögonen på barnens skolavslutningar. Man blir ju så stolt över sina barn. Åhh,så fin nalle Kungen fick. Härligt!

Grodmamman sa...

Läcker hårfön!:)
Förstår dina tårar över nallen, vilken fin gest av henne.
Vi ska på skolavslutning imorgon.
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Jag dog. Hårfönen var bland det collaste jag någonsin sett i virkväg. Underbar!

Anita sa...

Vilken kalaspresent din systerdotter får, har aldrig sett nåt sånt förut än mindre fattat att man kan virka en hårfön. Kungens present går ju inte heller av för hackor, förstår absolut dina tårar.

evaherremo sa...

Ohhhh
vad fint, du är verkligen påhittig ;-)
Tack för en underbart fin blogg.
Trevlig sommar!!!!

Alviti sa...

Vilken kul idé! superläcker dessutom!

Hanna sa...

Just love it!

Nenne sa...

Min lilla pluttskrutt slutade sjuan igår. Jag bör inte kalla han plutt mer. Men det är han ändå. Min plutt.

Jag fick inte vara med givietvis. Men det kom lite tårar. För han är så stor nu. Och för att han kämpat upp några betyg!

Tack för ett som vanligt fint inlägg.

Ha en underbar dag och helg!

Bea sa...

Du har så underbara saker på din blogg och mönsterna är väldigt bra. Jag har virkat spindelsjal,crocodile-stich och dödskallesjal utifrån dina mönster. /Bea

Fiff sa...

Coolaste fönen och finaste nallegåvan!

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

så kul saker man kan göra! Fönen är jätte läcker!!! jag har precis hittat hit!och gjort en spindelsjal av mönstret som du lagt upp!

Och vilken fin nalle din kung fick!!!

Marie sa...

Vilken häftig och passande present :)

Fröken Fräken sa...

Alltså, jag vet inte vad som är mest bedårande; själva hårfönen eller sladden!!
Och så ska vi absolut inte tala något om hur länge sedan man tog studenten. Eller gick ut trean på lågstadiet för den delen för då är det inte bara gråt utan förvirrade avgrundsvrål som kommer...

Om Ett Hus sa...

Åh vilken fin hårfön! Du är så himla duktig en stor inspiration! :) Väldigt söt nalle Kungen har fått. :)

Lena sa...

OMG!! Du är inte sann!! En så ur-cool virkad hårfön. Det var nog bland det häftigaste...

sanna sa...

Vilken klockren present.

Malin på pastill.nu sa...

Men haha du är ju så grym! Vilken helt underbar virkad hårfön! Och så fint med presenten, det är så att jag också nästan börjar gråta <3

tildashandarbetskorg sa...

Förstår dina känslor, sitter i samma båt.Men visst är det härligt att det finns så goa människor så nära. Hon blev nog minst lika rörd av så personliga fina presenter.
Kram ha det gott
Yvonne

Ulrika sa...

Underbar hårfön!

Kretido sa...

Utrolig stilig med heklet hårføner!