söndag 16 juni 2013

Virkad döskallesjal igen. Och litet lamm.

 Längst ner i pakethögen i förra inlägget låg det ett litet platt paket. Och den innehöll ett stycke lila döskallesjal till den nyblivna studenten. Denna gången virkad med det alternativa mönstret då man virkar in ögonen i sjalen direkt. Döskallesjalmönstret hittar du här och de alternativa ögonen är längst ner i inlägget. Den vita spetskanten hittar du som vanligt här, ett hyllremsemönster som jag hittade hos 70% garn som jag upptäckte fungerade utmärkt till spindel/döskallesjalarna. Och det är också som vanligt de två första varven jag använt mig av.
För att piffa till det ytterligare återanvände jag en gammal etikett från ett par shorts jag köpte, klädde den med dekorationstejp och knöt fast på den färdiga sjalen.
 Och vi var ju inte bara på studentfirande i torsdags, nej, även i fredags stod vi och hurrade för en annan fin student! Och hon fick ett litet virkat studentlamm runt halsen innan hon sprang till traktorflaket och åkte runt och skrålade glatt.
Lammet virkade jag efter det här mönstret. Hjärtat på magen hittar ni här. Och studentmössan hittar ni här.

Ha en fortsatt riktigt fin söndag.

13 kommentarer:

Angeline sa...

Beautiful that scarf...my daughter wants one in black like the one you made...I'm from the Netherlands and I hope I can follow your english pattern about it and the translation from google,ha,ha....;-)

Have a nice week!

greats
Angeline
www.mijnplekkie.tk

Christel Wijk sa...

Underbar sjal och vilket fint litet studentlamm. Din blogg är verkligen härlig att följa. Ha det gott.

Pysselnabon sa...

Verkligen fin sjal! Jag ska nog försöka mig på en egen!
Anna

Anonym sa...

Tack för en fantastisk blogg! Du gör otroligt fina alster och jag har använt flera av dina mönster, nu senast gjorde jag en döskallesjal. / Jenny

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

hej!jättefin sjal!!!hur får man dit spetsen,funderar på att göra en till spindelsjal fast med spetskant!jag är ganska färsk på detta med att virka....

vilka fina saker du gör,tittar nästan dagligen på din blogg!!!
ha det gott!

kungen o majkis sa...

fröken garntrassel: Spetsen virkas på direkt på sjalen, och du börjar med 4 stolpar i varje hålrum på sidorna :-).

LabHäxan sa...

O vilka fina presenter. Det vita ulliga på fåret.. Vad är det för garn? Tilda blandat med något?

kungen o majkis sa...

Det beige garnet är tilda. Och det vita är frejagarn (akryl) som jag rufsat till med ett kardborreband :-)!

designofluna sa...

Vilken cool och fin sjal!!!!

Annika GW sa...

Vilka underbara studentpresenter du har virkat. Hårtorken är ju helt fantastisk! / Annika

Anonym sa...

Tänkte bara passa på att önska dig och din fina familj en skön midsommarhelg och samtidigt passa på att tacka för allt du delar med dig av i din superfantastiska, underbara, jättefina och enormt inspirerande blogg. Jag tittar in stup i kvarten för att antingen kolla om det finns något nytt eller kolla igenom arkivet - alltid fastnar man i något inlägg. Tack och ha en skön sommar.

Anna-Karin sa...

Kul med en rosa dödskalle sjal !
Har varit sugen på den länge men inte riktigt min stil, men en rosa verkar helt ok.

Roni sa...

Vilken fin själ! Du gör fantastiska grejer:) Jag kommer att besöka din blog oftare:)
Kram:)