torsdag 7 februari 2013

Virkad ugglemormorsruta.


 När jag skulle göra mormorsrutekuddens baksida tänkte jag först bara göra en enda stor, rosa mormorsruta. Enfärgad. För så ser ju oftast en baksida ut. Lite tråkig men fin liksom. Men så sprang jag på denna ljuvliga ugglemormorsruta. Då ville jag förstås ha med den. Jag gillar ju ugglor.
Tilda bomullsgarn och virknål nr 3,5.

Bara ett problem. Nu känns det ju lite som mormorsrutorna, som jag gjorde först, helt plötsligt fick bli baksidan på kudden. De stackarna som trodde att de skulle få vara huvudpersonerna på kudden. Och nu sitter det en ugglerackare där och hohoar. Tänk vad garnlivet kan vara orättvist ibland.

Detta var min första uggleruta. Med största sannolikhet inte den sista. Möjligheterna äro oändliga.

Ha en riktigt go dag.

20 kommentarer:

marremorr sa...

Så piffigt!!=0) Det kanske krävs ett vändschema för rättvisans skull, så båda sidorna kommer till sin rätt;0)

Annika GW sa...

Men nu har du ju två framsidor istället! Eller två baksidor! Ho, Ho! / Annika

Anna-Karin sa...

Åh så söt uggla :-)

På landet vid havet sa...

Kanske skulle försöka mig på att virka. Det finns ju så mycket fint man kan göra.

Ugglan är ju ursöt!
/Mia

CreandoPhoto sa...

Hur söt som helst! Och det är ju inte dumt att kunna dela på huvudrollskapet.... :)

Anonym sa...

Vad fin. Synd att man inte är nån hejare på engelska.. Mönstret kommer du väl inte översätta? Super fin å kreativ blogg Med vänlig hälsning, nicco

Becka [fotoblogg] sa...

Åh så otroligt söt & fin. ♥

leaS sa...

Du är så galet påhittig. Vart hittar du allt? Tur för oss andra virkliga människor att vi har dig som inspiration. ;)

Cicci H sa...

Hej vilken inspiration du är ! Massor av fina saker och glatt humör mest hela tiden! Tack!

Rumpetuss sa...

Så jättefin, å ugglan är ju sötast!!!!

Nenne sa...

Vi såg filmen "The fourth kind" och sen dess är jag o sambon lite rädda för alla sorters ugglor. Kanske en virkad variant kan bli nån slags terapi att bli av med rädslan..

Jättefint virkat - som alltid!

Ha en bra dag!

Catarina sa...

Jätte söt!!!
Förstår att det inte blir din sista uggleruta.

Louise sa...

Meh guuuu så söt!!

Monkan sa...

Jättesöt, vilken festlig idé.

Och ditt sätt att göra garnboll på var ju supersmart, det måste jag testa på nästa boll jag ska göra. Jag ska tänka på det där med saxen, alltså inte ta den som jag brukar klippa ståltråd med då :)

Unknown sa...

Härliga bilder!

Malin på pastill.nu sa...

Men så sät!! Och ja, visst är det ett roligt ritprogram :-D

Fröken S sa...

Vilken fin! Jag förstår att rutorna blev lite putt när de fick konkurrens om framsidan av en så fin uggla!

Unknown sa...

Jättejätte fin...min dotter Ida vill ha en, jag också. Tack för all inspiration. Mia

Anonym sa...

Gud så söt! Skulle vilja virka den, men förstår inte engelska beskrivningen. Du skulle inte vilja översätta den? ;)Det vore jättekul.

Ozzys mor sa...

Så söt! Jag måste försöka att göra en :-)