söndag 10 februari 2013

Vinnare av mössan!

Så himla roligt att så många ville vara med i uttlottningen av en Kungen & Majkis-virkad mössa! Med hjälp av en slumpgenerator blev det kommentar nummer 100 som blev vinnare av den grå-rosa flätmössan.

Hallå!
Så mysig och go mössa vill jag gärna vinna! Jag hittar mycket inspiration på din blogg och många virkalster a´la Kungen och Majkis har det blivit här hemma! Härlig inspirerande blogg med bra variation har du!
//Anna-Karin
annakin.h@hotmail.com

Stort grattis till dig Anna-Karin! Maila mig din adress så kommer mössan på posten!
erica@byggarn.se

* * * * * * * * * * *

Och igår satt vi och kollade på QX-galan en stund efter melodifestivalen. Är ju så himla trevligt med galor. Och det finns ju massor av galor. Men jag saknar faktiskt en. För visst vore det trevligt om det kunde finnas en pysselblogg-gala? Med pris i olika kategorier. Nomineringar. Årets knypplare. Årets inlägg. Årets pysselinspiratör. Årets nykomling. Och så vidare.
Och förstås kändisar som delar ut priserna och drar upp vinnarkortet ur tjusiga scrapbookade kuvert dekorerade med washitejp. Egensydda paljettklänningar, virkade boleros och fjäderboor överallt. Sköna pysselbloggare som spänt sitter vid fint dukade långbord med ståltrådsinlindade stenar som bordsplaceringshållare och vitsprayade loppisfynd som bordsdekorationer. Tv-kameror som fångar alla ögonblick. Och nånstans i mitten av rummet.... en Erica som gråter till allas fina tacktal med ett egenvirkat näsduksfodral i handen.

Ja, ungefär så tänkte jag mig det hela. Jag kan tänka mig att backa vad det gäller tv-kameror. Men annars. Typ så. Och lite goodiebags också, tack.


Så. Gör en pysselblogg-gala. Jag kommer.

Och ja, just det, jag skulle ju föredra att Ernst ledde galan. Bara ett litet önskemål så där.

15 kommentarer:

Catarina sa...

Ett stort grattis till Anna-Karin!
Jag kommer också på pysselblogg-galan. Där hoppas jag att du blir nominerad som årets inspiratör i virkning :)

Lena sa...

Jag tror du har möjlighet att bli nominerad i många kategorier!! Jag kommer gärna och applåderar.

Karin sa...

Hallå! Vill också gå på den galan :)Karin

Ida sa...

Hm ... går det inte att skicka vidare den idén till TV? Nån som har kontakter? Årets Blog går till "Kungen och Majkis"! Och då kunde väl Kungen och Majkis få hämta priset ... och lilla mamma förstås. Fast det vore nog jag som satt vid TV:n och grät en skvätt och så skulle jag skryta med att jag läser den bloggen varje dag.

HönaPöna sa...

hahaha... jag tror vi är många som vill komma! Ernst låter super :-)

Rumpetuss sa...

Å vad skoj med pysselgala, det gillar jag!!

Anonym sa...

Å så kul att få vinna mössan! 100 blev mitt turnummer!
En sån gala låter intressant & kul :-)
//Anna-Karin

CreandoPhoto sa...

Åh, den galan skulle jag väldigt gärna ha en inbjudan till. Och utan tvekan är det ju Ernst som ska leda den. Utan tvekan. Och du kunde gott vara en av prisutdelarna :)

Satu Pysselblogg ! sa...

Den galan skulle jag gärna gå på, men Ernst ska vara barfota ;-)
Kram Satu

Rebecca sa...

Var slumpgeneratorn möjligtvis av modell Majkis kanske...?

Unknown sa...

Vi är nog många som kommer jag måste kolla kungen och majkis blogg varje dag har blivit nått så nu mer frågar mannen har det varit något nytt ska du testa virka nya utmaningar uggle mössor till en son (22 år ) och hans lille son på 20 månader har fått förfrågan om vart jsg hittat mönstret har tipsat fleta i min omgivning Tack för all inspiration

Malin sa...

Du har då alltid lysande idéer! Varför har ingen tänkt på detta innan? :)

Cicci H sa...

Jag vill oxå gå på pysselgala! :-)

Hildas hem - Sofia sa...

Haha! Där slog du huvudet på spiken minsann. Det är klart att det borde finnas en sådan gala! ;)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Anna-Karin sa...

Jag skulle absolut rösta på dig <3