söndag 24 februari 2013

Vänte-uggla. Och brunch.


 Ytterligare en liten väntefågel har det blivit. Till någon som väntar. Och längtar. Denna gången blev det en liten slumrande uggla. I lila. Hoppas den funkar riktigt bra då bebis beräknas komma först i september. Ett litet tag kvar.

Mönster på ugglan hittar ni här. Virknål nr 3 och Tilda bomullsgarn.

Vi har haft en lugn och trevlig helg. Inga sovmornar dock. Svårt att ha det med våra barn. Igår vaknade Majkis redan klockan fem på morgonen och vägrade somna om eftersom hon hade haft en mardröm.

-Det var en riktigt läskig dröm, mamma. Den var nog för vuxna egentligen.

Förra helgen bjöd våra vänner på finfin brunch på söndagen. Det tyckte vi var så trevligt att vi bjöd tillbaka denna söndagen. Plättar med sylt och grädde, bacon, prinskorv, melon, äppelkaka, scones och lemoncurd och grejor.

Har ni också det problemet att ni inte vill ställa fram glasburken med sylt och marmelad när ni har gäster? Förut har jag envisats med att hälla upp i små skålar. Kladdar och håller på. Meckigt. Idag pyntade jag själva burken med en glad servett och snöre istället. Och vet ni. Det funkade ju precis lika bra det.
Idag kommer min pappa och ska hjälpa oss mäta lite på vårt kök. Det finns en anledning att ni aldrig har sett en bild på vårt kök. Så kan vi säga. Men det ska bli ändring på det. Inom en snar framtid.

Ha en fortsatt riktigt go söndag!

16 kommentarer:

Sybille sa...

very cute the little owl!

emmashem sa...

Hoppas du haft en skön helg och önskar en fortsatt fin söndag:)
Kram Emma

Anonym sa...

Dina vänte-fåglar e så himla gulliga! :) När man får nåt så fint så går nog tiden verkligen fort ;)

På landet vid havet sa...

Roligt sätt att pynta burkar med! :)
Kram Mia

CreandoPhoto sa...

Jag döööör! Du har världens gulligaste ungar! Den var nog för vuxna egentligen :D Obetalbart!

Kramar

Maria B sa...

Vår lilleman drömmer också vuxendrömmar ibland... Då kommer han vandrande med full utrustning.
Blir ju nyfiken på köket efter det här...

Emilia sa...

Söt uggla!

Johanna sa...

Åh, gud så gott! Sitter här med magen i vädret och orkar inte lyfta ett finger. Men samtidigt så kurrar magen så illa att jag nog tvunget måste. Speciellt nu när jag kikat på de här bilderna ;)

Malin på pastill.nu sa...

men snuff så sött! det är typ världens gulligaste idé!

Alviti sa...

Såååå söt uggla och väldigt smart idé med servetterna. Snyggt!!

leaS sa...

Underbara väntfåglar, måste nog knycka idén har två väntandes plugg kompisar.
Det händer så mycket hos er hela tiden. Brunch med små piffiga burkar så gulligt. Nytt kök så kul. Blir riktigt avis. Själv är jag gift med en köksmontör och har världens minsta kök original sedan 1956 dock med uppdaterat kakel och vitvaror. Hoppas vi får följa köks äventyret.

skapa och inreda sa...

Vad trevligt att träffa sina vänner och äta en härlig brunch. Jag och några arbetskamrater har träffats över en hotellfrukost en helt vanlig lördag, kostade oss 75 kr var värt varenda kr. Vi satt länge och pratade och åt en jättegod frukost. Vi arbetar som förskollärare på samma förskola men hinner inte prata så mycket om dagarna, kan verkligen rekommendera det.
Söt liten uggla:)

Fröken Pimpinett sa...

Fint med en vänte-uggla! En alldeles underbar idé.

Anonym sa...

gjorde dessa ugglor till två förskolefröknar som ska öppna en förskola som kommer heta ugglan =) dessa ugglor fick ju bli nyckelringar till olika förråd.

gjorde dock en ändring på vingarna så den såg mer ut som en vinge med "spets"

tack annars för ett fint mönter

kia

leaS sa...

Väntfågel var nog bland det vackraste jag sett. Tänk om jag hade fått en sådan de tre gånger jag väntat så mycket enklare det hade blivit.
Jag måste sno denna underbara idé till min kära kusin som ska vänta ända till oktober.

leaS sa...

Väntfågel var nog bland det vackraste jag sett. Tänk om jag hade fått en sådan de tre gånger jag väntat så mycket enklare det hade blivit.
Jag måste sno denna underbara idé till min kära kusin som ska vänta ända till oktober.