tisdag 26 februari 2013

Enkelt virkat pannband. Med mönster.

 Jag har några favoritkombinationer vad det gäller färg. Och rosa/turkost är definitivt en av dem. Häromkvällen fick bli ett litet enkelt pannband. Perfekt för nybörjare.

Virkat pannband.
Detroit soft red heart garn, virknål nr 5.

varv 1: virka 20 lm.
varv 2: virka tillbaka med stolpar i bakre maskbågen, med början i tredje maskan från nålen.
varv 3: virka 3 lm (fungerar som första stolpen) plus stolpar i bakre maskbågen raden ut.= 3 lm + 17 stolpar.
varv 4-39: som varv 3
Virka sedan ihop pannbandet till en cirkel med fm.

Jag pyntade pannbandet med en virkad blomma. Mönstret till den hittar du här. Jag sydde fast blomman över skarven på pannbandet. Och vek innan så det blev ett litet veck under blomman. 
Och eftersom virkning och tv-tittande är ytterligare en av mina favoritkombinationer, så kan jag säga att pannbandet tar ungefär två avsnitt av Game of Thrones. Ett perfekt en-kvällsprojekt alltså.


24 kommentarer:

HannasHörna sa...

Fint!! Jag tycker också mycket om den färgkombinationen... Kram

Fröken Pimpinett sa...

Fin färgkombo och ett riktigt härligt pannband!

Britta sa...

Hej! Jag är såååå glad att jag har hittat dig.....
Så mycket fint du gör och du ger mig så många ideér att hålla igång och så mycket styrka när det är lite kämpigt.

Tusen tack för att du delar med dig av det som är ditt!

Kram Britta

Tack igen

Photo by Maria sa...

Ja det är en härlig färgkombination =) Och ett snyggt pannband blev det =)

Kram Mia

Fröken S sa...

Vad snyggt pannband och jo, jag gillar också den färgkombinationen!

Cias Små Ting sa...

Urläcker!! Tack för att du delar.

Mia sa...

Nästan så man vill äta upp den då den liknar en smaskig bakelse. Men den fyller nog sin funtion på huvudet bättre än i magen😉.

Unknown sa...

Älskar dina virktips, tack för dem!
Vart köper du ditt red heart detroit-garn? På nätet?

Emilia sa...

Fint!!

kungen o majkis sa...

I min lokala garnaffär eller på gekås, ullared :-)!

Unknown sa...

Jaha! Då får jag väl bryta ullareds-oskulden snart ändå ;-)

Handgjorda drömmar sa...

Älskar den färgkombinationen!
Tack för all inspiration du ger :)
Marie

Anonym sa...

Precis hittat hit. Vilken lyckträff när jag har huggit tag i virkkroken igen :)
Kommer att komma igen.
Kram Maria

CreandoPhoto sa...

Jättefint! Tror du det funkar till Homland också? :)

kungen o majkis sa...

Ja, det tror jag absolut att det gör :-D!

Annika GW sa...

Älskar enkvällsprojekt! / Annika

Di sa...

Coolt du inspirerar :)

Unknown sa...

Jättefint!! Tack för inspiration till ett nytt virkprojekt ;)

Anita - AnniesGranny sa...

Så himla fint pannband! Underbara färger också!

Helena, Craft and Creativity sa...

Underbar färgkombination! Jag har en liten femåring här hemma som skulle svimma för ett sådant fint pannband. :)

Anonym sa...

Translation in English:
I have a few favorite combinations in terms of color. And pink / turquoise is definitely one of them. The other night had to be a small simple headband. Perfect for nybörjare.Virkat pannband.Detroit soft red heart yarn, crochet hook size 5.varv 1: crochet 20 lm.varv 2: crochet back with poles in the back loop , beginning in the third stitch from nålen.varv 3: 3 ch ( serves as the first post ), plus poles in back loop of line out . = ch 3 + 17 stolpar.varv 4-39 : who turns 3Virka collapsing headband to a circle sc.

Anonym sa...

Translation in English:
I have a few favorite combinations in terms of color. And pink / turquoise is definitely one of them. The other night had to be a small simple headband. Perfect for nybörjare.Virkat pannband.Detroit soft red heart yarn, crochet hook size 5.varv 1: crochet 20 lm.varv 2: crochet back with poles in the back loop , beginning in the third stitch from nålen.varv 3: 3 ch ( serves as the first post ), plus poles in back loop of line out . = ch 3 + 17 stolpar.varv 4-39 : who turns 3Virka collapsing headband to a circle sc.

Johanna sa...

Hej!

Tack för ett superbra mönster! Jag gjorde om det lite och virkade ett pannband till en bebis att ha på ett dop. Har även virkat din spindelsjal och håller nu på med lilla My snuttefilten. Tusen tack för alla bra mönster. Jag länkar tillbaka till din blogg för mönster, hoppas det är okej annars får du meddela mig!

Med vänlig hälsning
Johanna

Anonym sa...

English version?