tisdag 4 december 2012

En snöig värld. Och en frusen brevlåda.

Jisses, vad vackert vi har det just nu. Det är något väldigt speciellt med den första snön och jag kommer på mig själv att sitta och fånle när jag tittar ut på de fluffiga flingorna. Ljuvligt!
Nackdelen med snön är ju att den är ganska kall. Och vi har nu en hel hög med minusgrader. Och vår brevlåda står ju sjutton ute jämt. Tänkte att den ville ha något värmande i vinterkylan.

En virkad polkagrisstrumpa. Jag blir iallafall väldans glad av den.

Och har ni inte varit inne hos Hildas hem de senaste dagarna, så hoppa genast in där och läs hennes senaste webmagasin: Hildas inspiration #3. Fullsmockad med julemys och vinterinspiration. Både ätbart och pysseltips presenterat med de finaste bilderna.
Och på en av sidorna har hon tipsat om min blogg. Det blev jag också väldans glad över.

15 kommentarer:

Mia sa...

Vad rolig du är tror nog brevbäraren blir lika glad som dig när han ser den. Men inte gar du väl stått ute och virkat runt det.

kungen o majkis sa...

Mia: Nää, jag virkade den som en halsduk (inne i stugvärmen tackolov) och sydde sen fast den runt brevlåde-ramen :-)!

Photo by Maria sa...

Så klart att brevlådan skall ha en halsduk.. Ser ju varmt välkomnande ut..

Kram Mia

Emilia sa...

Vilken härlig brevlådepimpning!

Fröken Gredelin sa...

Vilken sköning! Tänk om alla var lika finurliga som du, vad roligt det skulle vara att vandra runt i julmörkret och se sådana små gladheter!

leaS sa...

Blir lycklig av den bilden, sitter och småflinar....... Dina idéer är helt underbart galna, tänk om man hade hälften. Tur du delar med dig ⛄

MammaElva sa...

Åh, vad fint! Verkligen ngt man blir gla av!

Myet sa...

Sån där brevlådestrumpa skull vår låda oxå behöva eller kanske snarare en tröja... För låset har frusit fast så jag kommer inte åt posten :(

Ananas sa...

Nej men så sött!

Malin på pastill.nu sa...

Så himla gulligt <3

Fiff sa...

Snyggaste brevlådan!

Hildas hem - Sofia sa...

Det är ju så gulligt! Jag kan ibland tycka synd om döda ting såsom brevlådor och lyktstolpar som alltid ska behöva stå ute i ur och skur. Det här är ju lösningen! Underbart! :)

Kul också att du blev glad över att få vara med mitt magasin! :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Stinas vardagsrum sa...

Vill bara tacka för en härligt inspirerande blogg! Jag blir lika pysselsugen varje gång jag kikar in!
/Stina

MirEll sa...

Visst är det vackert med snö, speciellt så här i juletid.
Brevlådan blev ju bara för läcker, kan tänka mig att det är slagsmål bland brevbärarna att få den turen. =)
Ha en bra dag! Linda

Annika GW sa...

Finaste brevlådan! Så söt den blev! Helt underbart skrivet! / Annika