torsdag 15 november 2012

Smälta snögubbar som julgranspynt.

 Jag hittade en sån rolig pysselidé på Pinterest. Pinterest, denna gudagåva till oss pysslare. Den här gången var det smälta snögubbar jag fastnade för. Var ju bara tvungen att testa.
För att göra en snögubbe behöver du:
Limpistol och lim.
Aluminiumfolie.
En bit garn.
Två små kvistar.
Två små svarta pärlor.
Och en en bit röd eller orange cenitlera.

Så här gjorde jag: 
Började med att göra små morötter i lera. Körde en stund i ugnen efter beskrivning. Klädde en skärbräda med aluminiumfolie. La garnsnutten på och smälte lim över. När limhögen var tillräckligt stor lade jag på moroten, pärlorna och kvistarna. Tryckte till lite grann. Ja, och sen var det ju bara att vänta tills snögubben hade stelnat.

Jag lyckades ta slut på alla mina tre kvarvarande limstavar till limpistolen. Rackarns. Annars hade det blivit fler än de fyra på första bilden. Tror inte man kan ha för många smälta snögubbar. Faktiskt.

14 kommentarer:

marremorr sa...

En så kul idé!=0)

Petra / Popetotrora sa...

Helt fantastiskt kul idé ju!! Vad skulle vi göra utan Pinterest?! ;)

Fröken Fräken sa...

Vänta nu här. Jag tycker mig märka ett vintrigt och snöigt tema här..? Vaddå, menar du att det inte är sommar längre?!?! Chocken, den chocken!!!

Lene sa...

så søte de var! Det vil jeg også prøve :)
Hilsen Lene

Karin sa...

Hejsan! De här snögubbarna var verkligen söta, Karin

Anna L. sa...

Oj vilka läckra!! Men du, är det verkligen vanligt genomskinliga limstavar du använder eller är de vitfärgade?

kungen o majkis sa...

Limstavarna var nog lite vitfärgade...men på pinterestlänken i inlägget ser det ut som de har använt genomskinliga. Blir fint båda varianterna :-)!

Ananas sa...

Fantastiskt söta!

Helena, Craft and Creativity sa...

Men OJ så söta! Vilken suverän idé! Tror inte heller man kan ha för många smälta snögubbar... ;-)

CreandoPhoto sa...

Monica sa...

Jättesöta!
Vi försökte göra men limmet fastnade i folien. Vad har vi gjort för fel?

kungen o majkis sa...

Hejsan Monica :-)! Folien måste vara helt slät där du limpistolar ut limmet. Sedan kanske det beror på tjockleken på folien?

Monica sa...

Ja, vi kanske hade fel sorts folie för de va omöjligt att få bort den. Får försöka me en annan sort för de va ett roligt pyssel:) /Monica

Susanne sa...

Borde man inte kunna använda stearin från ett ljus och smälta ner likadant?