måndag 12 mars 2012

En svans gör ingen katt.

Jag har länge tänkt att jag ska göra en hjärtekatt till. Ni vet de virkade katterna som ges till hjärtopererade barn som tröst och uppmuntran. Och när hjärtekattetjejerna igår meddelade att de stänger igen portarna för projektet 18 april...ja, då fick jag lite eld i baken att ta tag i den tredje och sista katten för min del. Ja, det har bara blivit en liten svans än så länge, men nu har jag startat iallafall.




Och ni som virkar...visst hinner ni göra en hjärtekatt till? Mönster på svenska hittar ni här.

Och, ja, vi är fortfarande sjuka här. Feber o snor. Halsont och tristess. Nu orkar vi inte mer. Så nu tänker vi testa ignorera-taktiken. Ignorera sjukdomarna i kombination med Kåvepenin. Så får vi se om det hjälper. Inga krya på dig-hälsningar nu tack...vi är nämligen inte sjuka. Alls. Överhuvudettaget. Inte. Och så käkar vi kåvepenin. 

Funkar nog hur bra som helst detta.

4 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Klart man måste göra ett försök till hjärtekatt. Självklart!
Kramar Kicki

Engelska Villan sa...

Jag ska absolut försöka!

Vad har du förresten för mått på din Keep calm and carry on-tavla? Tänkte både på planschen och ramen. OCH var kommer ramen ifrån?

Vi har nämligen inhandlat en fin plansch med A2-mått och det finns absolut inga ramar som passar till den. Att måttbeställa på Gallerix exempelvis, kostar dryga tusenlappen!!! Skulle ju kunna funka med "paspartååå" (hur det nu stavas) ju. Tänkte att din tavla liknar A2... :)

Kraaaam Anna

Johanna sa...

Jag önskar så att jag kunde virka, men det kan jag inte. Får man anmäla sig till virk-kurs hos dig?

Hoppas så att ni är friska nu!

alarnophotography sa...

Önskar att jag kunde gå en virk-kurs hos finaste du! Hoppas att ni blir friska alldeles snart! Här börjar det ordna upp sig igen då lillasyster blev utskriven från sjukhuset på prov i söndags och hon blir bättre och bättre. Krya på er-kramar från Skåne