lördag 3 september 2011

Sommarens bästa loppisfynd.

Nu när hösten är här vill jag summera sommarens loppisar. Och det vill jag göra så här:

Jag var sjutton inte på en enda.

Men jag var på en marknad där det fanns några loppisstånd. Och det räckte för mig. För vilket underbart fynd jag gjorde.



En stor härlig stormlykta på hela 42 cm. Kärlek vid första ögonkastet. Jag prutade inte ens. Så där härligt sliten. Gammal. Och så där himla, himla fin.



Jag har fyllt på med sånt där man ska fylla på med. Nu ska jag bara våga fjutta på veken. Och hoppas att altanen står kvar när jag har gjort det.

Och Majkis är inne i den frågvisa åldern just nu. Vilken och varför är de två vanligaste orden som kommer ur henne för tillfället.

Mamman o Majkis hade duschat klart.
Mamman: Kan du flytta dig lite, Majkis?
Majkis: Varför?
Mamman: För att jag ska skrapa ner vattnet i brunnen.
Majkis: Vilken brunn?
Mamman: Den du står på. Ställ dig där istället.
Majkis: Vilket ställ?

Joråsåatte... många frågor blir det.

4 kommentarer:

bom sicka bom sa...

Bra frågor! Kan du ge lika bra svar?
Fin stor lykta...

Anonym sa...

haha, frågvis verkligen :)

Fröken Fräken sa...

Men, jag blev ju riktigt skraj!Inte en enda loppis?! Jag tror att jag skulle ha försmäktat.. men sådan tur att du ändå la vantarna på en sådan otroligt charmig lykta!

Johanna sa...

"Vilket ställ?"... hahaha, och en aningens suck ;)

Uberfin lykta!