tisdag 6 september 2011

Ett litet tips.

Om ni nån gång har tänkt:

Tänk om jag skulle ta min snart 4-åring i trotsåldern och åka en sväng till Gekås, Ullared... Vore ju trevligt med en liten dagsutflykt.

Här kommer mitt heta tips.

Gör det inte. Åh herregud. Gör. Det. Inte.

Det var allt jag ville säga.




Men om ni ändå åker. Och när ni jagar den trotsiga snart 4-åringen som har krånglat sig ur ert wrestlinggrepp och absolut ska till leksaksavdelningen. Igen. Där på vägen, då ni springer förbi mattorna. Slit då med er en glad trasmatta till er tvättstuga. Endast 49.95.



Nästan så det var värt det. Så här i efterhand iallafall.

11 kommentarer:

Maria sa...

Ha ha, ja jag tycker också det ser ut som att mattan var värt det. :-)
Fast jag har fortfarande inte varit till Ullared. Efter dagens lilla shoppingtur med målet att köpa byxor till mina sexåringar känner jag också att Ullared gärna kan vänta. I alla fall tills barnen flyttat hemifrån eller så.

Millas hem sa...

Hahahaha! Japp, tell me about it!!=))

Been there done that!=))

Kraaam

alarnophotography sa...

Låter alldeles, alldeles underbart... ;)
Blev det några bra fynd då´rå?

Therese sa...

Vi testade Ullared med familjen på väg hem från Danmark men då fick mannen stränga order att ta hand om våra tvillingar som är 9, så jag fick handla ifred.Det gick överförväntan, helt otroligt så är det inte annars.Min man hatar att gå i affärer så när jag var klar efter 2,5 timme så var han glatt överraskad.

Molls mamma sa...

Hihihi...vilket äventyr! ;)

Camilla sa...

Tänk att vissa ideer verkligen låter bättre före än efter. Men mattan var ju skitsnygg!

Vardagsbetraktelser - Richard sa...

Att man åker till Ullared kan jag någonstans förstå, det har jag också gjort, men med barn. Räcker det inte med att hålla iordning på alla dessa hysteriska tanter som finns där. Du kunde gjort som Maria gjorde, gett sambon kvailitetstid med barnen.

Titta vad trevligt jag hade med barnen.
http://vardagsbetraktelser.se/2011/05/22/kvalitetstid-en-tid-som-behovs-i-olika-sammanhang/

Johanna sa...

Jag kan verkligen inte heller rekommendera en mycket viljestark 2,5-åring där vilket jag erfarade för några veckor sedan! Phuuuu!

Anonym sa...

lite enklare med stora köpglada barn.....men himla dyrt./Kvinnan med koftan

Petra / Popetotrora sa...

Hahaha! Skönt att ni kom hem med livet i behåll, trots allt. ;-)

Johanna sa...

Hahaha! Vet inte vem jag tycker mest synd om... Majkismamma eller Majkis. Men det verkar som att hon gav dig en fair fight i alla fall ;)