tisdag 1 februari 2011

Pimp my gamla hylla.

Kommer ni ihåg den gamla furuhyllan?



Jag ville ha en hylla och min pappa hade en gammal på vinden sa han. Han klättrade upp genom vindsluckan och försvann. Majkis blev helt förskräckt och utbrast:

- Det är inte häftigt när morfar är på vinden!

Nu har jag piffat. Målat vitt och köpt krokar. Och den har hittat sin perfekta plats.



Jag skruvade upp den ovanför Majkis leksaksspis. Klart man måste ha en fin plats för en köksradio.



Jag är nöjd. Och Majkis är nöjd.

Och så har det blivit ett par nya mobilfodral. Mitt mönster hittar ni här. Dessa är dock lite större, typ iphone. Och jag började då med 26 luftmaskor istället för 23.



Har ni någon gång funderat på att översätta ett fint virkmönster med google translator? Här kommer ett hett tips: Dont bother.

"På hängslen efter utgången av en virkad väva för punkt och upprepa på andra änden 2 och 1 hängslen virka. Jag avslutar med en låg eller dvärg eller oupptäckt"

10 kommentarer:

Nanna sa...

åh vad fint det blev. Förstår att både du och majkis är nöjda.

Och, garvat högt åt sista raderna:) fan va roligt...

4U2 sa...

Fin översättning, lagom lätt för mig (ler)!

Skaparstigen sa...

Snygg hylla. Och radion är ju bara för cool.

Översättningsfunktionen verkade ju helt klart vara handarbetsfientligt inställd. Det låter dock som ett spännande projekt innehållande både dvärg och hänglsen.

Fröken Fräken sa...

Sådär låter alla virkmönsterbeskrivningar för mig, även när de är korrekt översatta!

Perfekt charmant hylla! Det är det som är trist när min pappa nu bor i bostadsrätt istället för hus, det finns ingen vind att göra fynd i längre...

kvinnan med koftan sa...

Åhhh vad roligt! Jag som just blivit med Iphone....
By the Way....hur går det med Majkis Nappstopp?

kungen o majkis sa...

Kvinnan med koftan: Det gick ju hur bra som helst! Det var egentligen bara på själva julafton som det var besvärligt. Mycket, mycket bättre än väntat :-D!

design by mw sa...

Ha, ha, jo jag har också provat översättning! Det gick inte så bra för mig heller. Fina fodral förresten.

Cecilia sa...

Hyllan blev helt fantastiskt fin! Skitsnyggt. Och vilken fin blogg du har, ska absolut följa dig :)

Trevlig helg!
Cecilia

Vardagsbetraktelser sa...

Det mobilfodralet till vänster kanske är mitt eller?? Syns på onsdag.....

Normans sa...

Wow vad fint du gör, jag vill också kunna virka! Fodralen var superfina! Vad fint det blev för Majkis, finfin hylla! Kan du komma ner och styla barnens rum här? Gärna virka en massa också, haha.

Hjälp vad jag skrattade åt översättningen!
/Normans