onsdag 12 januari 2011

Lite rost mot lite blingbling.

För 10 år sedan köpte vi en bil. Vår första kombi. En silvergrå missil. Den silvergrå bilen har senaste åren intagit en mer gyllene nyans.



På sista besiktningen var det så mycket rostskador undertill att det inte kändes värt att laga på den mer. Så idag åkte vi till skroten. Stackars, stackars lille Opeln. Men vi var inte så långvarigt sentimentala. Vi fick ju en liten skrotningspeng. Hela 700 kr för Skruttibangbangen.



Vi åkte direkt till en lampaffär och köpte en ny taklampa till sovrummet. Vi behövde bara lägga till 300 kr.



Det är som jag alltid har sagt: Hellre en schysst lampa i sovrummet än en rosthög på uppfarten. Eller... jag sa det iallafall idag. En gång.

6 kommentarer:

Marie sa...

Jättefin lampa och tapeten i sovrummet är så himla fin!

Karin sa...

woow, urvacker lampa.

Millas hem sa...

Jamen dåså...man kan ju faktiskt säga att du alltid sagt det då!=))

Jädrans snygg lampa.

Häromdagen fick jag en fråga av en kille som frågade om vi skulle trycka in hans bil i vardagsrummet här hemma!
Den var ju både vit och rostig...precis som jag vill ha det! =))

Kram

Emilia sa...

En sån lampa vill jag också ha!

Vilket sött hårband!

Vilmer och hans familj sa...

Hej,
Jag är på jakt efter någon med erfarenhet av refluxoperation. Vi står i valet och kvalet för liten kompis. Skalmans mamma tipsade om att kungen genomgått en sådan operation.
Jag har inte din mailadress, om det känns ok får du vädligt gärna maila mig om du har lust att berätta lite om det. Ps ! snygg lampa
Malin(mamma till liten kompis)

BelovedbyLinda sa...

Snygg lampa!!!

Kram Linda