lördag 18 december 2010

Nog för att jag gillar mat...men vi behöver ju inte gå till överdrift.



Lunchdags i Kungen & Majkiska hemmet.

Pappan: -Jag är hungrig som en varg.
Majkis: -Jag är hungrig som en... snigel.
Mamman: -Kungen då?
Majkis: -Kungen är hungrig som en liten björn.
Kungen: -Igen.
Majkis: -Kungen är hungrig som en liten björn!
Mamman: -Mamma då? Vad är jag hungrig som?
Majkis: -Mamma är hungrig som en grävskopa.



Och ikväll ska jag ta och skopa i mig några såna här rackare. Lite rött vin till kanske? Och kanske några brieostkex med fikonmarmelad på.
Tja...verkar som om det inte kommer gå nån större nöd på mig ikväll heller.

5 kommentarer:

Majtjho sa...

Haha,vilken underbar kommentar! Man brukar ju säga att av barn och alkisar får man de ärliga svaren.

Jon sa...

Du är ju helt grym på att virka =)

Photo by Maria sa...

Känns som jag kan sälla mig till den där grävskopan... Ha ha..
Hoppas du har hunnit få i dig allt så du inte vaknar hungrig ;-)

Kram Mia

Unknown sa...

Grattis du vann omröstningen i veckans blogg och är nu länkad i min högerspalt i en vecka:)grattis!

Anonym sa...

Mmmm... Ibland får man höra "sanningen" (kanske lite modifierad förvisso) av sina barn... *host*
När det gäller goda saker så är jag mer än gärna "grävskopan"... Me like!!!
Helt underbara små polkagrisar du har gjort!!! <3