onsdag 14 juli 2010

Träsktroll.

Tyckte inte det var längesedan Majkis bara ville titta på starka Pippi. Och roliga Karlsson på taket. Och busige Emil.
Nuförtiden är det bara Shrek. Shrek 1. Och Shrek 2. Och snart Shrek 3. Om Majkis fick som hon ville skulle hon titta på Shrek fem gånger om dagen.

Majkis: -Mamman, jag vill titta på Shreeeek!
Mamman: -Inte skrika. Hur säger man?
Majkis: -Shrek...tack.
Mamman: -Du tittar så mycket på Shrek så du snart blir grön.
Majkis glatt: -Ja-a. Och får konstiga öron osså.



Och det värsta är att hon lät riktigt förväntansfull.

4 kommentarer:

Marie sa...

*skrattar* Man blir glad när man tittar in här! Jag gillar verkligen Majkis...och Kungen såklart! :)

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Hon är precis lika söt som träsktroll lilla Majkis..

Kram Mia

Monkan sa...

Det måste vara ödet. Semestern börjar (efter imorron) och jag ska ta tag i pysslande och bloggande och bestämde mig för att för att klicka på länkarna i några av kommentarerna hos Fröken Fräken (Tusen idéer) för att hitta lite ny inspiration, få en kick i baken helt enkelt och... fullträff direkt! Ooooh, 53 inlägg om virkning, måste utforskas. Och sådär ja, tillagd i favoritlistan :-)

Jag var på bio i fredags och de hade satt en enorm gigantisk Shrek och nåt annat på taket, jag fotade så klart (galen i att fota, har pysselblogg och fotoblogg) kanske borde lägga in en bild i bloggen, eller vänta, Fröken Fräken hade ju också fotat, finns här.

miOmolly sa...

Då skulle Mollan o Majkis ju kunna kolla tillsammans...Mollan kollar just nu bara på Shrek!!! Å det ska vara extra hög volym...kan snart alla repliker utantill och kommer förmodligen oxå att bli grön snart(ja me för den delen) =) Nästa vecka ska vi gå på bio och se den senaste Shrek filmen, kommer nog att bli uppskattat av en viss liten tjej=)
Kram till dig och kidzen